Life of Maart week dagboekje #7

Maandag begon ik met een échte vakantie! Deze hele week stond in het teken van rust, zee, strand, liefde, spelletjes en gezelligheid. Maar vooral geen werk. Laptop thuis en gewoon even helemaal niks moeten. En dat beviel me maar al te goed moet ik eerlijk toegeven! Samen met mijn vriend ging ik deze week naar Castricum, op een boeren camping met een tentje en de fietsen mee! Lees je mee wat we deze week allemaal hebben uitgespookt?

Maandag 20 juli

Ik stond vroeg op, vandaag was de laatste dag dat ik alles kon aanleveren voor mijn nieuwe website die 10 augustus (!!) live gaat dus ik moest nog wat teksten aanpassen/verbeteren, foto’s uploaden (webshop foto’s van mijn boek o.a.!) en pagina’s uitschrijven. Het was nog even ploeteren en duurde iets langer dan verwacht, maar na 2 uurtjes werken was alles ingeleverd en konden we de laatste dingen inpakken voor de vakantie! Mijn vriend en ik stapte rond een uurtje of elf in de auto, op naar het noorden! Een uurtje later kwamen we aan bij de camping, ‘De Polle; in castricum. Nadat we de tent hadden opgezet besloten we meteen maar eens een kijkje te nemen op het strand, dat was een klein kwartiertje fietsen. Maar, over de duinen, dus het was zwaar-intensief, haha! Toen we terug kwamen sprongen we onder de douche door om op te frissen en pakte we de fiets, op naar Alkmaar voor een sushi-date! Het was een heerlijke eerste dag!

Dinsdag 21 juli

Ik startte de dag met een run door de duinen, 10KM over de strandweggetjes met prachtig uitzicht, wat een feest! Toen ik terug kwam stond het ontbijtje al klaar (sojamelk + muesli 😉 ) en daarna stapte we in de auto naar Haarlem, we parkeerde net buiten het centrum en liepen met 10 minuutjes de stad in. We lunchte op de grote markt en gingen wat kleine boetiekjes in. Een heel leuk boetiekje op de Gedempte oude gracht (waarvan ik de naam even niet meer kan vinden), ik kocht een prachtige handgemaakte mok en een soja-was kaars met bamboe. Ook bezocht ik Brandmission, een conceptstore met allemaal duurzame kleding! Ik kocht een shirtje van Armed Angles, zo mooi! Waar ik vroeger winkel in- winkel uit liep en uiteindelijk tassen vol kocht met shirtjes van €5-€10 euro kocht ik vandaag 1 shirtje, wandelde we door de stad en zaten we wat langer op een terrasje met een spelletje. Veel, maar dan ook heel veel, gezelliger en een stuk leuker voor mijn portemonnee en de wereld :). Aan de einde van de middag gingen we weer terug naar de camping, we haalde een soepje en maakte er een mega gezellige date-night op de camping van.

Woensdag 22 juli

We begonnen de dag heel chill, ik was al vroeg wakker maar ik was nog best wel moe. We legde een kleedje neer op het zachte gras en hebben gelezen, spelletjes gespeeld en getekend. Gewoon even echt helemaal niks. Aan het einde van de ochtend gingen we met de fiets naar Heemskerk strand, leuk weetje: ik ben in Heemskerk geboren dus vond het heel leuk om daar weer naar terug te gaan! We fietste langs het huis waar ik was geboren en gingen nog even langs bij mijn oom die daar nog woont. Natuurlijk zijn we ook nog even op het strand geweest, maar het waaide best wel hard dus erg lang hielden we het niet vol. Op de fiets terug naar de camping, even opfrissen en toen op de fiets door naar een heel lekker restaurant: Het Ruiterhuys in Castricum, Ik had een heerlijke vegan maaltijd salade met geroosterde tempé, yumm!

Donderdag 23 juli

We hadden de afgelopen dagen zoveel gedaan dat we toe waren aan de dagje op de camping, we hebben gebeach-balled, heel veel spelletjes gedaan en denkpuzzels. Aan het einde van de middag besloten toch nog even naar de zee te gaan, morgen gaan we naar huis en we hebben nog niet eens gezwommen sinds we hier zijn dus dat hebben we toch maar even gedaan. We stapte vol goede moet in bikini en al op de fiets, op naar het strand! Extra hard gefietst zodat we het al lekker warm kregen en toen we aankwamen legde we de spullen neer en zijn we direct het water in gerend, nu kan je niet meer terug! Het was geweldig! In eerstinstantie een beetje fris, maar daar wen je ontzettend snel aan. Na 10 minuutjes was het toch wel heel fris en besloten we eruit te gaan. We stapte al snel weer op de fiets, want we hadden in alle haast niks meegenomen om ons te vermaken op het strand (stil zitten zijn we allebei niet zo goed in). Terug op de camping spoelde we het zoute zeewater van ons af en trokken we onze mooiste – voor zover dat nog kan na een week kamperen – kleertjes aan. Op naar Egmond aan Zee! We hadden gereserveerd bij een tentje met uitzicht op de zee, hoe fancy! Natuurlijk ging ook het pakje kaarten weer mee. Het was ontzettend gezellig en met zonsondergang fietste we terug naar de camping.

Vrijdag 24 juli

Voor het eerst deze vakantie sliep ik langer dan mijn vriend, haha! Om 9u werd ik versuft wakker, zo laat al! Ik ben echt een ochtend persoon dus 9.00 vond ik best laat, hah! Het was tijd om in te pakken. Tent opruimen, ontbijtje maken (toastje met vegan worst, een 1/2 banaan en een 1/2 paprika per persoon – restjes dag) en de auto volladen. Het was een heerlijke vakantie, maar helaas komt er aan alles een einde en zo ook nu moesten we toch echt dit mooie plekje verlaten. Er stond mega veel file, pas om half vier was ik thuis. En toen stonden de mailtjes op mij te wachten. Doei vakantie. haha! Tijd om weer aan de slag te gaan, werken voor je geld! Maar dat doe ik dan ook met alle liefde hoor 🙂

Super leuk dat je de blog weer helemaal tot het einde hebt gelezen & tot de volgende !

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Super leuk dat je op mijn blog terecht bent gekomen. Op mijn website deel ik blogs over artikelen rondom de thema’s duurzaamheid, fitheid, gezondheid & persoonlijke verhalen.  Ook heb ik drie gastbloggers die elke maand wat schrijven.

Best gelezen blogs

Misschien vind je dit ook interessant

Life of Maart week dagboekje #9

Het was me weer een bewogen week, het kwik steeg verbazingwekkend hoog, dwalend door de heide van Eindhoven, drie winacties online en een hoop nieuwe inspiratie verder. Stilzitten is in elk geval niks voor mij, dat is wel weer duidelijk ;-). Lees je gezellig mee?