3x verschillende havermoutjes

Deze week was ik weer helemaal in de havermout-mood. Best lekker soms, en zeker als die temperaturen zo zakken als de afgelopen dagen! Ik kan geen twee dagen hetzelfde eten, ik heb gewoon elke ochtend iets nieuws nodig, hah! Deze week was ik gewoon mega creatief, had ik zin en tijd om mijn ontbijtjes iets uitgebreider te maken dan normaal en had ik vooral heel veel zin in goed, gezond eten. Daarom dacht ik nu, laat ik de havermoutjes eens met jullie delen. Dus, lees het lekker door, doe wat inspiratie op en dan wens ik je alvast een heel fijn weekend :-)


Appeltaart-havermoutje met chocolade

Receptje: doe 40g havermout met 300mL kokend water in een bakje, laat even trekken. Snijdt ½ appel (eet de andere helft lekker op tijdens het bereiden!) in kleine blokjes en doe deze samen met wat kokosolie in de pan, blijf goed roeren en doe er na een paar minuutjes een beetje kaneel bij. Doe nu het havermoutpapje in de blender en blend tot een gladde massa. Haal de appels van het vuur als ze lekker warm en wat zachter zijn en de geur van kaneel de keuken overneemt, hihi! Doe de havermout in een bak, doe de appels eroverheen en top af met granola. Ik koos voor de Christmas granola van mymuesli (uit de advent kalender) - deze bevat o.a. de chocolade sterretjes wat het ontbijtje natuurlijk compleet maakt! Eetsmakelijk!


Het idee van de appeltjes bakken is van @jipsanders trouwens, credits naar haar!


Overnight-oats met walnoten

Receptje: dit havermoutje moet je een nachtje van tevoren maken. Doe 40g havermout met 200mL kokoswater in een bakje en zet het in de koelkast. Volgende ochtend: Doe de ingetrokken havermout samen met zo'n 6 walnoten en wat kaneel in de blender tot het een glad papje is. Doe dit in een kommetje en versier met kokosvlokken en gedroogde framboos. Dit is een mix van 'toppings' die MyMuesli in potje heeft samengebracht, deze zat ook in de Advent Kalender Deluxe! Versier met wat walnoten en kaneel. Enjoy!


Chocolade-pindakaas oatmeal

Receptje: doe 40g havermout, 1 el cacao en 200mL kokend water in een pannetje en zet dit op een laag vuurtje. Blijf goed roeren zodat het niet aanbrandt en gelijkmatig opwarmt. Is het een dikke pap? Doe het dan in een mooi kommetje. Schep er een dikke eetlepel pindakaas overheen en wat verschillende toppings (ik koos voor noten, gepofte quinoa en cacaobonen. Als laatste kan je er nog wat speculaas-kruiden overheen gooien, gewoon omdat het zo'n lekker sfeertje aan je ontbijtje geeft ;-) Eetsmakelijk!


H a p p y W e e k e n d - ik ga mijn studie-break opheffen en weer lekker met mijn neus in de boeken (met naast mij natuurlijk een overheerlijk havermoutje!!


Liefs,

Maartje

© 2020 Life Of Maart