Dé perfecte overnight oats

Ik probeer steeds minder melk producten te eten, en een daarvan is dus yoghurt. Waar ik vroeger echt elke dag ontbeet met een grote bak kwark of griekse yoghurt probeer ik dat al een tijdje te vervangen met iets anders. Laats zag ik de overnight oats ergens voorbij komen en toen dacht ik; JA! Hier heb ik zin in. En vanaf dat moment - ik denk nu zo'n twee weken terug - heb ik 80% van de tijd ontbeten met dit receptje. Het is gewoon mega ideaal, kost je zo'n 5 minuten 'savonds en 5 minuten 'ochtends en mijn hele ochtend begint gewoon lekker als ik een fijn ontbijtje heb. TOP!


Zojuist - op moment van schrijven zondag 2 februari 2020 23:33 - mijn ontbijtje in de koelkast gezet. Oke komt het heerlijke, mega simpele, meest chille overnight oats receptje


Ingrediënten

  • 40g havermout

  • 200mL rijstemelk (of andere plantaardige melk - kan ook met water maar dan zou ik nog iets van kaneel toevoegen voor de smaak!)

  • 10g chia zaadjes


Optioneel:

een eetlepel pindakaas

rauwe cacao/ stukjes chocolade


Topping - kies een van onderstaande of gooi alles door elkaar

  • granola

  • fruit

  • geraspte wortel

  • agave siroop

  • nogmaals pindakaas (aanrader)


Bereiding:

AVOND

Doe de havermout met de plantaardige melk en chia zaadjes in een bakje en roer het even goed door elkaar. Zet het in de koelkast. Tijd om te slapen!


OCHTEND

Morning You! Open de koelkast en laat dit heerlijke ontbijtje je tegemoet komen, doe de toppings erop, lepel erin en klaar is kees! Duik lekker terug je bed in of lepel het op terwijl je de krant leest. Enjoy your day!


Liefs,

Maartje



© 2020 Life Of Maart