Zomerse couscous salade ‘on the go!’


Couscous is een koolhydraten bron, je zou het dus kunnen zien als een vervanger van aardappelen, rijst of pasta. Maar couscous is meer dan alleen een koolhydraten bron, het bevat namelijk ook vezels, B-vitamines, vitamine E en mineralen zoals ijzer, calcium, fosfor, kalium, magnesium en zink.

Ingrediënten:

voor 1 persoon:

  1. 75g couscous + 90ml water

  2. snufje zeezout

  3. 1 grote tomaat

  4. 1 appel

  5. 1 avocado

  6. 1 el pesto

  7. 1 klein handje rucola

  8. optioneel: nootjes of pijnboompitten

Bereiding: Breng het water aan de kook met het zout, als het kookt mag de couscous met het kokende water in een bakje en laat het staan tot al het water is opgenomen. Snijd ondertussen de tomaat, de appel, de avocado en de rucola in kleine(re) stukjes. Meng de groentes met de pesto in een makkelijk meeneem-bakje. Als al het water in de couscous is getrokken kun je het door de salade heen roeren samen met eventueel wat nootjes of pijnboompitten. Klaar om mee te nemen naar je werk, of gewoon lekker voor in de tuin met een boekje er bij 🙂

Lees ook: BBQ’en als vegetariër doe je zo!

Liefs, Maartje 

#gezond #fruit #avocado #zomer #vegan #salade #maaltijd #couscous

© 2020 Life Of Maart